Η καταστροφή του Χίντενμπουργκ

Στις 6 Μαΐου του 1937 τελειώνει μια εποχή. Αυτή των αερόπλοιων. Το γερμανικό επιβατικό αερόπλοιο LZ 129 Hindenburg, προσπαθεί να αγκυροβολήσει στον αεροναυπηγικό σταθμό του Λέικχερστ, στο Νιου Τζέρσεϊ. Ξεσπά πυρκαγιά στο πίσω μέρος του. Και καίγεται ολοσχερώς. Το ατύχημα καλύφθηκε φωτογραφικά. Και οι φωτογραφίες είναι εξαιρετικά εντυπωσιακές…

Το LZ 129 Hindenburg απογειώθηκε από τη Φρανκφούρτη στις 3 Μαΐου, για το πρώτο του ταξίδι για τη χρονιά του 1937. Ο προορισμός του σκάφους ήταν το Νιου Τζέρσεϊ, όπου υπολογιζόταν να φτάσει τα ξημερώματα της 6ης Μαΐου, τρεις μέρες μετά. Το προηγούμενο έτος είχε πραγματοποιήσει αισίως 10 υπερατλαντικά ταξίδια, μεταφέροντας στο σύνολο 1.002 επιβάτες.

Γερμανικό αερόπλοιο πάνω από τη Νέα Υόρκη. Στην ουρά του, εμφανέστατος ο αγκυλωτός σταυρός.
Ο αγκυλωτός σταυρός του τρόμου στους ουρανούς της αμερικανικής ηπείρου.

Μια επικείμενη κακοκαιρία καθυστερεί την προσγείωση στο Λέικχερστ. Το αερόπλοιο φτάνει ξανά στον σταθμό και ξεκινούν οι διαδικασίες για την προσγείωση. Δέκα λεπτά μετά, βρισκόταν 90 μέτρα πάνω από το έδαφος. Παρατηρείται μια φλόγα στο πίσω μέρος του αεροσκάφους, η οποία εξαπλώνεται σε όλη την επιφάνειά του μέσα σε 34 δευτερόλεπτα.

Ορισμένοι από τους επιβαίνοντες, μην έχοντας χρόνο να αντιδράσουν με διαφορετικό τρόπο, πήδηξαν. Από τα 90 μέτρα. Οι περισσότεροι που διάλεξαν το άλμα στο κενό, δεν επέζησαν. Άλλοι, εγκλωβίστηκαν εντός του σκάφους από έπιπλα και λιπόθυμους από τον καπνό συνεπιβάτες τους. Μια μικρή μερίδα επιβατών, περίμενε μέχρι το αερόπλοιο να φτάσει πολύ κοντά στο έδαφος. Και πήδηξαν εκείνη τη στιγμή. Σώθηκαν.

Τα συντρίμμια του Χίντενμπουργκ.

Στο Χίντενμπουργκ, επέβαιναν 97 άτομα, 36 επιβάτες και 61 μέλη πληρώματος. Σκοτώθηκαν οι 35, 13 επιβάτες και 22 μέλη πληρώματος. Στα θύματα προστέθηκε κι ένας εργαζόμενος του Σταθμού, ο οποίος βρισκόταν στο έδαφος, με το σύνολο των νεκρών να φτάνει στους 36.

Το ζέπελιν πάνω από το Μανχάταν την πρώτη Απριλίου του 1936. Ένα χρόνο πριν το ατύχημα. (Φωτογραφία από NY Daily News Archive)

Επιβεβαιώθηκε αργότερα πως ο λόγος του ατυχήματος ήταν διαρροή υδρογόνου που προκλήθηκε από στατικό ηλεκτρισμό και όχι τρομοκρατική ενέργεια. Με αυτό τον τρόπο, τελειώνει η εποχή των ζέπελιν.