Το 1911, στέλνονται στη Γαλλία, στο κέντρο του Ανρί Φαρμάν έξι Έλληνες αξιωματικοί για… αεροπορική εκπαίδευση. Το 1911. Ανάμεσά τους, ο Δημήτριος Καμπέρος. Τελικώς, αγοράζονται από το ελληνικό κράτος, τέσσερα βενζινοκίνητα διπλάνα του Φαρμάν. Αποτελούν τη βάση ίδρυσης της Ελληνικής πολεμικής αεροπορίας.

Στις 13 Μαΐου του 1912, ο Καμπέρος, πραγματοποιεί την πρώτη πτήση με στρατιωτικό αεροπλάνο στην χώρα μας κατά τη διάρκεια άσκησης.

Είτε στην ίδια είτε σε κοντινή χρονικά άσκηση τον ίδιο εκείνο Μάη, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το αεροσκάφος. Είχε μείνει ακυβέρνητο λόγω βλάβης. Το εγκαταλείπει λίγο πριν αυτό συντριβεί στα χωράφια. Προφανώς χωρίς αλεξίπτωτο…

Αποκτά λοιπόν το προσωνύμιο “Τρελλοκαμπέρος”. Τον Ιούνιο του 1912, σπάει το τότε παγκόσμιο όριο ταχύτητας των 110 χιλιομέτρων την ώρα με το αεροσκάφος του.

Την ίδια χρονιά, το παλληκάρι κάνει την πρώτη παγκοσμίως στρατιωτική χρήση αεροπλάνου για παρατήρηση εχθρού. Πετάει πάνω από το μέτωπο της Θεσσαλίας. Ρίχνει μάλιστα χειροβομβίδες κατά των Τούρκων με τα χέρια! Επιστρέφει σώος από σύμπτωση. Το αεροπλάνο του, ήταν διάτρητο από σφαίρες.

Γαλλία, Γερμανία και Αγγλία, χρησιμοποιούν τα αεροπλάνα για στρατιωτικούς σκοπούς, δύο χρόνια μετά, το 1914. Το τέλος του αποδεικνύεται επίσης ράντομ. Γεννιέται το 1883 και πεθαίνει σε ηλικία 59 ετών από ασφυξία λόγω διαρροής φωταερίου. Είχε ανάψει το γκάζι για να ζεστάνει λίγο γάλα και αποκοιμήθηκε…

Το πρώτο αεροπλάνο της Ελλάδας.
No more articles