Το 1901, ο Γουλιέλμο Μαρκόνι λαμβάνει το πρώτο υπερατλαντικό ραδιοφωνικό σήμα (το γράμμα S σε κώδικα Μορς) στον Άγιο Ιωάννη Νέας Γης, του σημερινού Καναδά.
Του Νίκου Στεφανίδη
Κορίτσια του instagram, αγόρια των web games, ανάψτε ένα κεράκι!
Γιατί όμως γιορτάζουμε την 12η του Δεκέμβρη, θα ρωτούσε κάποιος που έλειπε από το μάθημα των θρησκευτικών;
Μα γιατί, σα σήμερα, το 1901, ένας Ιταλός πέταξε έναν χαρταετό που είχε στην ουρά του σύρμα! Την εποχή εκείνη, το ‘χανε οι εφευρέτες να πετάνε χαρταετό. Κι έναν μάλιστα που τον χτύπησε κεραυνός, τα πήρε στο κρανίο κι έφτιαξε αλεξικέραυνο!
Ο δικός μας Ιταλός.
Ο δικός μας όμως Ιταλός, χρησιμοποίησε το σύρμα για κεραία και κατόρθωσε να στείλει το πρώτο ασύρματο “sextext” με σήματα Μορς -ο έρωτας άλλωστε, είναι η κινητήρια δύναμη τους σύμπαντος και γιατί με ξενερώνει να έστειλε απλώς μιαν εξίσωση. Ο Γουλιέλμο Μαρκόνι λοιπόν, γι’ αυτή του την εφεύρεση, θα γινόταν τουλάχιστον μαρκήσιος, θα έπαιρνε Νόμπελ -ως εφευρέτης του ραδιοφώνου- και θα ζούσε πριγκιπικά!
Σε αντίθεση με το άδοξο τέλος ενός συναδέλφου του, που την συγκεκριμένη μέρα και για εκείνο το κατόρθωμα είπε:
“Ο Μαρκόνι είναι καλός συνάδελφος. Αφήστε τον να συνεχίσει. Χρησιμοποιεί δεκαεπτά από τις πατέντες μου.”
Ήταν ο Νίκολα Τέσλα, ο Σέρβος, που κάποιοι τον θέλουν να κατάγεται από τα μέρη του Βελεστινλή, και το Τέσλα είναι σύντμηση του “Θεσσαλός”. Και μόλις σου παρέδωσα μια νέα συνωμοσία, συνέχισε να ψάχνεις στην Google αυτή τη φορά.
Γκόσιπ
Εγώ όμως, προτιμώ το γνήσιο κουτσομπολιό.
Τρία χρόνια μετά την πρώτη ασύρματη μετάδοση, ο Μαρκόνι, ήταν ήδη ιδιοκτήτης της μεγαλύτερης εταιρείας “κινητής” (τηλέγραφου) της εποχής. Και μάλιστα σε απευθείας σύνδεση με τον Τιτανικό, εκεί που είδαμε τον Λεονάρντο. Αν δεν βρίσκονταν οι τηλεγραφητές του στο πλοίο να ενημερώσουν για το δυστύχημα, δεν θα σωζόταν κανείς.
Έκτοτε, προς τιμή του, ονομάζονταν “Μαρκόνοι” οι ασυρματιστές των πλοίων μέχρι να τους απομακρύνει ο Kurossivo -το ισχυρό θερμό θαλάσσιο ρεύμα του γνωστού ποιητή Καββαδία και κατ΄ επάγγελμα μαρκόνη- της εξέλιξης.
Βρείτε τις διαφορές
Ο Τέσλα και ο Μαρκόνι είχαν κάτι κοινό εκτός από εφευρέτες. Ήταν κακοί μαθητές και δεν πήραν ποτέ τους πτυχίο. Διέφεραν όμως ως προς την ιδεολογία…:
Ο Μαρκόνι ήταν φασίστας και με κουμπάρο τον Μουσολίνι!
Ο Τέσλα πάλι, δημοκράτης. Που προσπάθησε να σώσει την χώρα του, Σερβία, από τους ναζί. Με μια του εφεύρεση. Που μάλλον δεν την πίστεψαν, σε αντίθεση με το FBI, που πολλές φορές φαίνεται να επισκέφτηκε το φτωχικό του δωμάτιο. Μάλιστα, στην τελευταία τους επίσκεψη, όταν βρέθηκε νεκρός, ό,τι βρήκαν, το παρέδωσαν σε έναν επιστήμονα καθηγητή του ΜΙΤ. Κι αμέσως μετά, με τη σειρά του, ανακάλυψε εξελιγμένα ραντάρ και τον Van De Graaff Generator, όχι την μπάντα, αλλά αυτήν, με το υψηλό βολτάζ! Το όνομα του καθηγητή; Τζον Τράμπ.
Για επιδόρπιο
Από το 1892 έως το 1903, ο Τέσλα, αγωνιζόταν να αποδείξει πως η εκπομπή και λήψη ραδιοκυμάτων ήταν δική του εφεύρεση. Στηριζόταν άλλωστε σε δικές του πατέντες κι όχι του Μαρκόνι. Δικαιώθηκε μετά το θάνατο του, μόλις το 1943 κι αναγνωρίστηκε ως ο εφευρέτης του ραδιοφώνου το 1955.
Ο Μαρκόνι ωστόσο, πρόκοψε, όχι μόνο γιατί ήταν καλός στις κουμπαριές, αλλά και γιατί είχε τον εκπρόσωπο του Θεού μαζί του. Τον Πάπα. Του είχε εγκαταστήσει στο Βατικανό το πρώτο κινητό για να συνεννοείται, όχι με τον Θεό μωρέ, αλλά με τους καρδιναλίους!
Σημείωση: Το 1932, ο Μαρκόνι, εγκατέστησε ένα πρόδρομο σύστημα κινητού τηλεφώνου ανάμεσα στην πόλη του Βατικανού και στο ανάκτορο Καστέλ Γκαντόλφο, ώστε να μπορούν οι καρδινάλιοι να επικοινωνούν άμεσα με την κατοικία του πάπα, Πίο τον ΙΒ’.
Υ.Γ. Πάνε λίγες μόνο μέρες που οι ελληνικές εταιρείες επικοινωνίας, ως οσίες, κατέβασαν τιμές και ανέβασαν παροχές data, γιατί “Ο πρωθυπουργός ενθάρρυνε τις εταιρείες να αναπροσαρμόσουν προς τα κάτω τις τιμές για τα δεδομένα της κινητής τηλεφωνίας” κι όχι γιατί τους τράβηξε το αυτί η άτακτη Ευρώπη. Ενώ στο σπίτι του πεθαμένου -λαού- κανένα site δεν μίλησε για τα χρήματα που υπερχρεώθηκε. Με την ανοχή όλων των δημοσιογραφίσκων και το απίστευτο φλερτ με τις “εταιρείες κινητής”, που εκτός από πάροχοι επικοινωνίας , είναι και πάροχοι τακτικής διαφήμισης.