Site icon Youropia.gr

Ο Νίκολα Τέσλα και όσα δεν πρόλαβε να φτιάξει.

Ο Νίκολα Τέσλα (Никола Тесла, Nikola Tesla) γεννήθηκε στις 10 Ιουλίου του 1856 και έφυγε στις 7 Ιανουαρίου του 1943. Ήταν Σέρβο-Αμερικανός εφευρέτης, μηχανολόγος και ηλεκτρολόγος μηχανικός.

Στην ανάρτηση αυτή θα μιλήσουμε για κάτι πολύ διαφορετικό. Ακολουθούν οι εφευρέσεις του Τέσλα που δεν έγιναν ποτέ πραγματικότητα. Και είναι εντυπωσιακές…:

Η μηχανή που προκαλεί σεισμούς

Το 1893, ο Τέσλα κατοχυρώνει με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας έναν ατμοκίνητο μηχανικό ταλαντωτή. Οι δονήσεις του, σε υψηλές ταχύτητες, μπορούσαν να παράγουν ηλεκτρική ενέργεια. Χρόνια μετά την κατοχύρωση της εφεύρεσής του, δήλωσε σε δημοσιογράφους το εξής: Μια μέρα, προσπαθώντας να συντονίσει τον μηχανικό ταλαντωτή του με τη δόνηση του κτιρίου που στέγαζε το εργαστήριο του στη Νέα Υόρκη, ένιωσε το έδαφος να κινείται. Αύξανε συνεχώς την ισχύ και άκουσε θορύβους σπασίματος. “Ξαφνικά, όλες οι βαριές μηχανές στον χώρο γύρω μου άρχισαν να κινούνται. Πήρα ένα σφυρί κι έσπασα το μηχάνημα. Το κτίριο θα είχε γκρεμιστεί μέσα σε λίγα λεπτά.” Περιπολικά και ασθενοφόρα έφτασαν στο εργαστήριο για να προσφέρουν βοήθεια, αλλά ο Τέσλα ζήτησε από τους ανθρώπους του να ενημερώσουν πως “πρέπει να ήταν σεισμός“.

Το τεχνητό παλιρροϊκό κύμα

Το 1907, η εφημερίδα Τhe New York World αναφέρθηκε σε μια άλλη από τις στρατιωτικές καινοτομίες του Τέσλα. Μία εφεύρεση κατά την οποία η ασύρματη τηλεγραφία θα πυροδότησε εκρηκτικές ουσίες στη θάλασσα. Στόχως των εκρήξεων να παράξουν γιγάντια παλιρροιακά κύματα ώστε να ανατρέψουν ολόκληρους εχθρικούς στόλους. Η εφημερίδα ανέφερε πως το τεχνητό παλιρροϊκό κύμα «θα κάνει τους πολεμικούς στόλους τόσο άχρηστους όσο τα χάρτινα καραβάκια με τα οποία παίζουν τα μωρά στις μπανιέρες τους». Έκλεισε το άρθρο αναφέροντας πως «με τις φρικαλεότητες αυτές επιταχύνουν την ημέρα της παγκόσμιας ειρήνης».

Το ηλεκτροκίνητο υπερηχητικό αερόπλοιο

Από τον καιρό που ο Τέσλα ήταν μικρό αγόρι, γοητευόταν με την ιδέα της πτήσης. Συνδυάζοντας τις γνώσεις του για την ηλεκτρισμό και τη μηχανολογία, άρχισε να σκέφτεται την αεροπορία. Σε άρθρο του περιοδικού Reconstruction, του Iουλίου του 1919, συζήτησε την ιδέα του για την ανάπτυξη ενός υπερηχητικού αεροσκάφους. Θα ταξίδευε οκτώ μίλια πάνω από την επιφάνεια της Γης και θα έπιανε ταχύτητες που θα επέτρεπαν στους επιβάτες να ταξιδεύουν μεταξύ Νέας Υόρκης και Λονδίνου σε τρεις μόλις ώρες. Η ιδέα του περιλάμβανε τροφοδοσία του αεροσκάφους μέσω ασύρματου ηλεκτρισμού που θα μεταδιδόταν από σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής στο έδαφος. Εξάλειφε την ανάγκη των αεροσκαφών να μεταφέρουν καύσιμα… “Η τροφοδοσία είναι ουσιαστικά απεριόριστη. Η ενέργεια παρέχεται στα αερόπλοια ακριβώς όπως τα τρένα που τρέχουν στις τροχιές“.

Η φωτογραφική των σκέψεων

Ο Τέσλα πίστευε πως υπάρχει τρόπος να φωτογραφηθούν οι… σκέψεις. Η έμπνευση αυτή ήρθε ενώ έκανε πειράματα μόλις το 1893! Μάλιστα, δήλωσε σε δημοσιογράφο, δεκαετίες αργότερα: “Είχα πειστεί πως μια συγκεκριμένη εικόνα που σχηματίζεται στη σκέψη μας, πρέπει, με αντανακλαστική δράση, να παράγει μιαν αντίστοιχη εικόνα στον αμφιβληστροειδή. Πολύ πιθανόν να μπορεί να διαβαστεί με την κατάλληλη συσκευή.” Ο Τέσλα εμπνεύστηκε μια συσκευή, που αντικατοπτρίζει εικόνες σε έναν τεχνητό αμφιβληστροειδή. Ακολούθως αποτυπώνεται σε μία φωτογραφία και προβάλλεται σε οθόνη. “Εάν αυτό μπορεί να γίνει με επιτυχία, τότε, τα αντικείμενα που φαντάζεται ένα άτομο θα αντικατοπτρίζονται στην οθόνη καθώς σχηματίζονται“, είπε. “Με αυτό τον τρόπο θα μπορούσε να διαβαστεί κάθε σκέψη . Το μυαλό μας θα ήταν, στην πραγματικότητα, σαν ανοικτό βιβλίο.

Ασύρματη ενέργεια

Το 1901, ο Tesla εξασφάλισε χρηματοδότηση 150.000 δολαρίων από τον J.P. Morgan για την κατασκευή ενός πύργου σε σχήμα μανιταριού. Το ύψος του θα ήταν 56 μέτρα και θα βρισκόταν στη βόρεια ακτή του Long Island. Ο πύργος, θα ήταν ικανός να μεταδώσει μηνύματα, τηλεφωνήματα μα και εικόνες σε πλοία που βρίσκονται στον Ατλαντικό Ωκεανό χρησιμοποιώντας την ίδια τη Γη ως αγωγό! Καθώς άρχισε η το χτίσιμο του “Πύργου Wardenclyffe”, ο Τέσλα θέλησε να τον προσαρμόσει ώστε να επιτρέψει την παροχή… ασύρματης ενεργείας. Πίστευε, από τα πειράματά του στο ραδιόφωνο και τα μικροκύματα, πως θα μπορούσε να ηλεκτροδοτήσει ολόκληρη τη Νέα Υόρκη, με τη μετάδοση εκατομμυρίων βολτ ηλεκτρικής ενέργειας, μέσω του αέρα!

Ωστόσο, ο Morgan, αρνήθηκε να δώσει στον Τέσλα την πρόσθετη χρηματοδότηση για το μεγαλοπρεπές του σχέδιο. Ορισμένοι υποθέτουν πως ο Morgan διέκοψε την χρηματοδότηση καθώς συνειδητοποίησε ότι το πλάνο του Τέσλα θα παρέλυε τα υπόλοιπα εργοστάσιά του Morgan που ήδη δρούσε στον ενεργειακό τομέα. Ο Τέσλα εγκατέλειψε το έργο το 1906 προτού να μπορέσει ποτέ να λειτουργήσει. Ο Wardenclyffe Tower διαλύθηκε το 1917.

Η Ακτίνα Θανάτου

Ο δημιουργικό μυαλό του Tesla συνέχισε να σκαρφίζεται νέα οράματα ακόμη και στα γεράματά του. Στα 78ά του γενέθλια, δήλωσε στους New York Times πως είχε καταλήξει σε μια πολύ σημαντική εφεύρεση, η οποία θα “προκαλούσε τον θάνατο εκατομμυρίων στρατιωτών στο διάβα της“.

Η εφεύρεση; Ένα στρατιωτικό όπλο που θα επιταχύνει τα σωματίδια υδραργύρου 48 φορές την ταχύτητα του ήχου, μέσα σε ένα θάλαμο κενού και θα πυροδοτεί μια ακτίνα υψηλής ταχύτητας. “Μέσα από τον αέρα, μια τέτοια τεράστια ενέργεια θα καταστρέψει ένα στόλο 10.000 εχθρικών αεροπλάνων σε απόσταση 250 μιλίων.” Παρόλο που ο τύπος το χαρακτήριζε «ακτίνα θανάτου», ο Τέσλα το θεωρούσε την «ακτίνα ειρήνης» του, η οποία θα εξάλειφε τις επιθέσεις αεροπλάνων και στρατευμάτων και θα έσωζε ζωές ενεργώντας “σαν ένα αόρατο κινέζικο τείχος“.

Προσέφερε το όπλο με τη δέσμη σωματιδίων σε πολλές κυβερνήσεις, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών, αλλά η μόνη χώρα που έδειξε ενδιαφέρον ήταν η Σοβιετική Ένωση. Λέγεται πως διεξήγαγε μερική δοκιμασία το 1939…

Exit mobile version